Ugrás a tartalomra
Kiemelt menü - Könyvtár
Mutatás — Kiemelt menü - Könyvtár
Elrejtés — Kiemelt menü - Könyvtár
Nyitvatartás
Kapcsolat
Munkatársak
Keresés a katalógusban
Könyvtár belépés
Hungarian
English
De
Intézmények
Mutatás — Intézmények
Elrejtés — Intézmények
Könyvtár
Levéltár
Morzsa
Címlap
Annotációk / Vélemények
Vélemény írása
A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:
Értékelés: Még nem értékelték
(0 szavazat)
2020.03.20. 12:53:03
Forrás:
Fülszöveg
A kötet tanulmányainak szerzői már a tudatos címválasztással is jelezték, hogy nem valamiféle zárt és homogén elméleti rendszer tartalmi kibontására vállalkoznak, hanem arra tesznek kísérletet, hogy az iskola életvilágában fogalmazzák meg a korszerű és életszerű iskolapedagógiai jellemző jegyeit. A szakmai vállalkozás műfaja tehát az alkalmazott pedagógia értelmezési korében marad, és azzal a mindennapi pedagógiai munkára érzékenyítő szándékkal rajzolja fel az iskola pedagógiai környezetét, amely a szerzők által koncipiált iskolapedagógiaként is azonosítható. A tanulmányok közös témája az iskola intézménye és életvilága, célja ezen intézményi világ fejlesztése, módszere pedig az alkalmazott pedagógiai kutatások konklúzióinak iskolapedagógiai értelmezése, adaptálása. E kutatói törekvések eredménye egy olyan öt részből álló kézikönyv, amelyet különösen azon kutatók, szakmai szolgáltatók, intézményvezetők, pedagógusok és tanárjelöltek forgathatnak haszonnal, akik az iskola működésének komplex pedagógiai mechanizmusaival nem csupán a megismerés szintjén, hanem a fejlesztés és az innováció szándékával is foglalkozni akarnak. A kötet, beváltva a címben is jelzett ígéretét, koncepciójában és tartalmi kidolgozottságában is elismerésre méltó szakmai alkotás. A szerzőgárda az iskolapedagógia hazai szakirodalmához egy olyan hiánypótló művel csatlakozott, amely a hazai pedagógiai kultúra várt és remélt modernizációjához is hozzájárulhat.