Ugrás a tartalomra
Kiemelt menü - Könyvtár
Mutatás — Kiemelt menü - Könyvtár
Elrejtés — Kiemelt menü - Könyvtár
Nyitvatartás
Kapcsolat
Munkatársak
Keresés a katalógusban
Könyvtár belépés
Hungarian
English
De
Intézmények
Mutatás — Intézmények
Elrejtés — Intézmények
Könyvtár
Levéltár
Morzsa
Címlap
Annotációk / Vélemények
Vélemény írása
A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:
Értékelés: Még nem értékelték
(0 szavazat)
2022.08.11. 9:27:26
Forrás:
libri.hu
Szenczi Árpád abból a herbarti alapállásból indul ki, hogy a nevelés feladata a moralitás felébresztése, a helyes cselekvés belátáson alapuló kialakítása. Afféle lelki mágnesezés volna e szerint a pedagógia, amelynek végén a gyermek lelki iránytűje képes minden esetben Isten mint tökéletesség felé mutatni. A nevelés sarkalatos pontja a szerző értékrendjében az esztétika. Az esztétikai világkép megismerése nélkül - miként Szathmáry Sándor fülszövegen olvasható ajánló soraiból kiderül - az élet harmonikus egységének megtalálása nem mehet végbe. A professzionális nevelés alapjainak bemutatása után a szerző bevezet az individuális fejlődésébe, majd vázolja azokat a kompetenciákat és szükségleteket, amelyek a gyermek lelki struktúráinak diagnosztizálásához, lelki komponenseinek kiműveléséhez fontosak. Az ezután következő fejezetek Karácsony Sándor nyomdokain haladva a gyermeki fejlődés társaslélektani vonatkozásait világítják meg, az utolsó fejezet végül számot vet a pedagógia 20. századi reformjának útjaival, lehetőségeivel. A felhasznált szakirodalom jegyzékével kiegészülő kötet tartalmazza a témában megjelent szakdolgozatok listáját is.