Ugrás a tartalomra
Kiemelt menü - Könyvtár
Mutatás — Kiemelt menü - Könyvtár
Elrejtés — Kiemelt menü - Könyvtár
Nyitvatartás
Kapcsolat
Munkatársak
Keresés a katalógusban
Könyvtár belépés
Hungarian
English
De
Intézmények
Mutatás — Intézmények
Elrejtés — Intézmények
Könyvtár
Levéltár
Morzsa
Címlap
Annotációk / Vélemények
Vélemény írása
A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:
Értékelés: Még nem értékelték
(0 szavazat)
2023.11.21. 11:04:40
Forrás:
antikvarium.hu
A gyermekkor története rémálom, amelyből csak mostanában kezdünk felébredni. Minél távolabb megyünk vissza a történelemben, annál alacsonyabb a gyermekékről való gondoskodás színvonala, és annál nagyobb a valószínűsége, hogy a gyermekeket megölték, kitették, testileg bántalmazták, terrorizálták, vagy szexuálisan zaklatták." Lloyd de Mause, amerikai pszichológus írta ezeket a felkavaró sorokat egyik nagy visszhangot keltett tanulmányában az 1970-es évek első felében, a gyermekkortörténet születése körüli időszakban. E sommás tételt ma már általában vitatják, hiszen joggal megkérdőjelezhető az a megközelítési mód, amely a szülő-gyermek kapcsolat változásainak elemzésében szinte csak a régebbi korokban elkövetett visszaéléseket veszi alapul. Többen abban is kételkednek, hogy van-e egyáltalán fejlődés a szülői magatartásformák alakulásának történetében, sőt egy esek érdekes párhuzamokat vélnek felfedezni a mai és a középkori gyerekek viselkedése között. A könyv a különböző korok felnőtteinek, elsősorban a szülőknek a gyermekeikről, a gyermekkorról vallott felfogását tekinti át részletesen. Amellett, hogy bemutatja a nemzetközi szakirodalomban sokszor egymásnak feszülő kutatói álláspontokat, egy mértéktartó szintézis megalkotására törekszik. Elsősorban pedagógusoknak, pszichológusoknak, az egyetemek és főiskolák tanárjelöltjeinek ajánljuk e könyvet, mely élvezetes stílusának és gazdag illusztrációs anyagának köszönhetően a szélesebb közönség számára is egyedi olvasmányélményt nyújt. Pukánszky Béla, a témakör legjelentősebb hazai szakértője a Szegedi Tudományegyetem Pedagógia Tanszékének vezetője. Pedagógiatörténész, akinek számos műve beépült már a tanárképzés vizsgaanyagába és munkássága a szakmai körök elismerését is messzemenően elnyerte.