Annotations / Reviews

A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:



Értékelés: Még nem értékelték (0 szavazat)

2021.06.29. 11:39:05
Forrás: alexandra.hu
A keresztyénség keletkezésének kérdése a történetírás egyik legizgalmasabb problémája. Az intenzív kutatómunka ellenére ina sem értjük, hogy mi volt az, ami a Kr. u. 1. században történelmünk kulturális alapinformációjává és egy új vallás létrejöttének alapjává lett. Tudatlanságunknak számos oka van. Ezek közül az egyik az, hogy az őskeresztyén vallás pszichológiája minded dig nem vált a bibliatudomány folyamatosan kutatott területévé. E szakág csak töredékesen és mellékesen jutott szóhoz, holott feladata már első pil lantásra olyannyira felismerhetően plauzibilis, hogy fontosságát aligha kell indokolni. Az őskeresztyénség pszichológiájának feladata, hogy az első ke resztyének vallásos magatartását és élményvilágát leírja, rendszerezze és magyarázza. Csak második ránézésre vesszük észre a sokféle nehézséget, amellyel e vállalkozás együtt jár. Amellett, hogy csak kevés információnk van az első keresztyének életéről, egyéb alapvető gondok is léteznek: még mindig nem egyértelmű, hogy milyen lehetőségei vannak a pszichológia al kalmazásának a történelmi múlt feltárásában, és még mindig szokatlan a vallást a pszichológia eszközeivel kutatni. A történeti pszichológia mindmá ig inkább elragadó látomás, mint valósan művelt tudomány, a valláspszichológia inkább ígéretes kezdet, mint kiforrott program. Az őskeresztyénség történeti valláspszichológiája esetében összegeződnek a történeti pszicholó gia és a valláspszichológia problémái, de ígéretes lehetőségeik és a velük szemben támasztott, gyakran be nem teljesült váradalmak is.

2021.06.29. 12:37:14
Forrás: alexandra,hu
A keresztyénség keletkezésének kérdése a történetírás egyik legizgalmasabb problémája. Az intenzív kutatómunka ellenére ina sem értjük, hogy mi volt az, ami a Kr. u. 1. században történelmünk kulturális alapinformációjává és egy új vallás létrejöttének alapjává lett. Tudatlanságunknak számos oka van. Ezek közül az egyik az, hogy az őskeresztyén vallás pszichológiája minded dig nem vált a bibliatudomány folyamatosan kutatott területévé. E szakág csak töredékesen és mellékesen jutott szóhoz, holott feladata már első pil lantásra olyannyira felismerhetően plauzibilis, hogy fontosságát aligha kell indokolni. Az őskeresztyénség pszichológiájának feladata, hogy az első ke resztyének vallásos magatartását és élményvilágát leírja, rendszerezze és magyarázza. Csak második ránézésre vesszük észre a sokféle nehézséget, amellyel e vállalkozás együtt jár. Amellett, hogy csak kevés információnk van az első keresztyének életéről, egyéb alapvető gondok is léteznek: még mindig nem egyértelmű, hogy milyen lehetőségei vannak a pszichológia al kalmazásának a történelmi múlt feltárásában, és még mindig szokatlan a vallást a pszichológia eszközeivel kutatni. A történeti pszichológia mindmá ig inkább elragadó látomás, mint valósan művelt tudomány, a valláspszichológia inkább ígéretes kezdet, mint kiforrott program. Az őskeresztyénség történeti valláspszichológiája esetében összegeződnek a történeti pszicholó gia és a valláspszichológia problémái, de ígéretes lehetőségeik és a velük szemben támasztott, gyakran be nem teljesült váradalmak is.