| Cím | Szerző | Oldalszám | Kieg.adatok | Megjegyzés | Tárgyszavak |
|---|
| Mítosz és történelem | Bartha Antal | 13-15. l. | | | |
| A honfoglaló magyarság hitvilágának legfejlettebb rétege a nyelv és a folklór tükrében | Vargyas Lajos | 15-28. l. | | | |
| A honfoglaló magyarok lélekhiedelmeinek régészeti bizonyságai | Dienes István | 28-39. l. | | | |
| Hitvilág és társadalom kapcsolata a honfoglaló magyaroknál | Mesterházy Károly | 39-47. l. | | | |
| Az államszervező harcok során keletkezett hősénekekről | Szegfű László | 48-54. l. | | | |
| Volt-e a magyaroknak ősi hun hagyományuk? | Kristó Gyula | 55-64. l. | | | |
| A magyarországi "Attila sírja"-hagyomány keleti hátteréről | Ecsedy Ildikó | 64-77. l. | | | |
| A hármas koporsó motívuma egy mongol népmesében | Bese Lajos | 77-80. l. | | | |
| A hun-magyar mondakör képzőművészeti ábrázolása | Sármány Ilona | 81-86. l. | | | |
| Mítosz a kommunikációról Hérodotosznál | Sebeok, Thomas A. | 89-98. l. | | | |
| Mesterséges mítosz és történelmi tudat | Pethő Bertalan | 98-105. l. | | | |
| Basileus, naporoszlán | Kádár Zoltán | 106-110. l. | | | |
| Elektra, a mítosz és a három görög tragédia | Józsa Péter | 110-118. l. | | | |
| A magyar mitológia kutatásának tanulságai | Voigt Vilmos | 121-132. l. | | | |
| Ipolyi Arnold, a népmesekutató | Kovács Ágnes | 132-142. l. | | | |
| A sámánizmus pszichoszociális alapjai | Kelemen András | 143-148. l. | | | |
| Régészeti adatok a néphagyományban és a történeti mondákban | Torma István | 148-154. l. | | | |
| A jászok mítoszalkotási kísérlete a XVII-XVIII. században | Szabó László | 154-164. l. | | | |
| Mítosz és hiedelemmonda | Bihari Anna | 167-178. l. | | | |
| Mitologémák a népballadában | Kríza Ildikó | 178-186. l. | | | |
| "Mikor egy szem búza száz keresztet terem", lehetetlenségi formulák a népdalokban | Katona Imre | 186-196. l. | | | |
| Mitológia és népballada | Horváth Iván | 197-204. l. | | | |
| A csodaszarvas-monda a csillagos égen | Jankovics Marcell | 204-212. l. | | | |
| Pásztorszokások, pásztorhiedelmek | Barna Gábor | 212-218. l. | | | |
| Mítosz és történelem: a Kilibob-Manub mítosz problematikája | Bodrogi Tibor | 221-234. l. | | | |
| Mítosz és etnohistória, egy amazonaszi példa | Boglár Lajos | 234-237. l. | | | |
| Történelmi változások dél-amerikai indián mítoszok tükrében | Lammel Annamária | 237-250. l. | | | |
| Az új-kaledóniai mese morfológiája | Vargyas Gábor | 250-261. l. | | | |
| Az ausztráliai mítoszok Róheim Géza értelmezésében | Verebélyi Kincső | 261-271. l. | | | |
| Szövegelemzés, szövegelmélet | Petőfi S. János | 275-296. l. | | | |
| Mítosz és narráció | Szegedy-Maszák Mihály | 296-301. l. | | | |
| Mítosz, kép és szöveg | Hoppál Mihály | 301-337. l. | | | |
| Egyes avarkori ábrázolások mitológiai vonatkozásairól | Erdélyi István | 338-341. l. | | | |
| Istenek születése : A Hevszur theogónia. | Istvánovits Márton | 341-355. l. | | | |
| Az óészaki mítosz világképének változása a Völuspától az Ynglinga sagáig | Balogh Anikó | 355-369. l. | | | |
| Az obi-ugorok önelnevezéseinek mitikus háttere | Veres Péter | 369-378. l. | | | |
| Néhány azonosság és különbség az obi-ugorok és a szamojédok hitvilágában | Vértes Edit | 378-385. l. | | | |
| Kisérletek új-kőkori mítoszok rekonstrukciójára | Makkay János | 385-394. l. | | | |
| A szerb mitológiai szótár koncepciójáról | Kiss Mária | 304-399. l. | | | |