Annotations / Reviews

A véleményt megjelenés előtt könyvtárunk ellenőrzi.
Értékelés:



Értékelés: Még nem értékelték (0 szavazat)

2023.10.26. 10:48:49
Forrás: Előszó
Az utóbbi harminc év tanúja volt a fejlődéslélektan új fejezeté-nek, amelyben nagy hangsúlyt kapott a kora gyerekkor tanulmá-nyozása, a születéstől körülbelül az iskolakezdésig. Gondosan meg-tervezett kísérletek százai próbálták kideríteni, hogyan gondolkod-nak a csecsemők és a kisgyerekek, és hogyan tesznek szert új isme-retekre. Nyomukban átalakult egész szemléletünk a gyerekkorról, sőt, az emberi agyról és az emberi természetről általánosabban is. Nem utolsósorban pedig ez a kutatás segített választ adni a filozó-fia néhány mély és ősi kérdésére. A pszichológus éppolyan sokat ta-nulhat, mikor belenéz a bölcsőbe meg a járókába, mint a csillagász a távcsöve vagy a kémikus a lombikjai előtt. Bizonyos értelemben a gyerekektől még többet tanulhatunk: igazából valami olyat, hogy mit jelent embernek lenni. Ebben a könyvben a gyermeki elme új tudományának történe-tét mondjuk el, szándékunk szerint mindenkinek, aki érdeklődik az elme és az agy tulajdonságai iránt. Történetünk központi részét képezi a megismeréstudomány nevű új kutatási ágnak - a szakmá-ban már elfogadott idegen szóval kognitív tudománynak is hívják -, amely a pszichológia, a filozófia, a nyelvészet, az idegtudományok és a számítástechnika egy-egy részét foglalja magában. Uj tudományos belátások gyakran jönnek váratlan, esetleg jelentéktelennek tűnő helyekről, a megismeréstudomány számára az ilyen helyek közé tar-tozik a bölcső és a járóka is. Egyszerűen azért, mert szinte biztos: a gyermeki elme megértése önmagunk teljesebb megértéséhez vezet.